{{ section.name }} Help

Wij vonden {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} en {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} voor '{{ searchTerm }}'

0 Results found

Algemene voorwaarden voor online aankoop van tickets

Algemene voorwaarden voor online aankoop van tickets


Op voorhand onze excuses als deze voorwaarden lang en ingewikkeld lijken. Het is echter wel belangrijke informatie die we verplicht moeten meedelen in verband met de aankoop van uw tickets.  

Om ze wat begrijpelijker te maken hebben we enkele hoofdpunten eruit gehaald waarvan u zeker op de hoogte moet zijn:

  • Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de door u verstrekte informatie tijdens het bestelproces correct is.
  • U bent als enige verantwoordelijk voor het onderzoeken en verkrijgen van alle nodige visa (inclusief transit visa) of andere inreisformaliteiten om een ​​land tijdens uw reis binnen te komen of door te reizen.
  • Indien een luchtvaartmaatschappij het toelaat uw ticket te veranderen of terug te betalen zal hier altijd een kost aan verbonden zijn. 
  • KILROY treedt op als agent voor de luchtvaartmaatschappijen. De luchtvaartmaatschappijen leveren het vervoer en bepalen de regels die gelden voor het ticket dat u aankoopt. 
  • U koopt het ticket online, we kunnen u in onze winkels niet helpen, we hebben immers geen toegang tot uw boeking. Heeft u vragen, dan kunt u zich richten tot de online helpdesk.

 

En hier zijn dan de voorwaarden: 


Algemene voorwaarden voor online aankoop van tickets

1 De overeenkomst

a) Door akkoord te gaan met de boekingsvoorwaarden, gaat de klant akkoord met de aankoop van de vliegtickets. De overeenkomst is bindend voor beide partijen op het moment dat KILROY een bevestiging heeft ontvangen van de stoelreserveringen, de volledige betaling heeft ontvangen en de tickets heeft uitgegeven. Het kan voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij een prijsstijging doorvoert nadat de klant de boeking heeft gemaakt en KILROY het ticket heeft uitgegeven. In dat geval wordt er contact opgenomen met de klant.

b) KILROY is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij voor correcte informatie en KILROY behoudt zich het recht voor het aankoopbedrag terug te storten als het ticket om technische redenen niet uitgegeven kan worden.

c) Alle betalingen met debit- en creditcards worden gecheckt op fraude. Mocht een betaling op fraude lijken, dan wordt het bedrag teruggestort op de rekening waar vandaan het bedrag betaald is.

d) Ben je niet tevreden of heb je een klacht over een boeking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Mocht je om welke reden dan ook niet tevreden zijn met de uitkomst hiervan, dan verwijzen wij je door naar The European Commission's Online Dispute Resolution .

2 Aansprakelijkheid van de agent

a) KILROY treedt uitsluitend op als agent voor de luchtvaartmaatschappijen en is dus alleen de tussenpersoon van het ticket naar de klant. KILROY verkoopt geen tickets als luchtvaartmaatschappij, maar ontvangt alleen de betaling van de klant voor de gekochte tickets namens de luchtvaartmaatschappijen. De klant heeft een contract met de vervoerder, en daarom is het de vervoerder die als enige verantwoordelijk is voor de correcte uitvoering van het transport.

b) KILROY is enkel de aanbieder van het ticket en daarom niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen, annuleringen, het faillissement van de luchtvaartmaatschappij of andere schending of mislukking van de vervoersovereenkomst tussen de klant en de vervoerder. De klant gaat akkoord met de bovenstaande voorwaarden bij het accepteren van de KILROY-regels en voorwaarden bij het aankopen van de reis.

3 Reisdocumenten en reisplan

a) Zodra het ticket is uitgegeven, normaal gesproken binnen 2 werkdagen nadat de betaling is ontvangen maar houd er aub rekening mee dat het soms wat langer kan duren, worden de elektronische reisdocumenten via email naar de klant doorgestuurd. De titel van de email met de reisdocumenten is "Electronic ticket receipt". De aankoop bevestiging die zichtbaar is na het afronden van een boeking en die eveneens via email wordt doorgestuurd, is geen reisdocument en kan in geen geval gebruikt worden om in te checken of om mee te reizen.

b) De tijden zoals aangegeven in de reisdocumenten zijn altijd lokale tijden. Het kan voorkomen dat er onderweg technische stops zijn naast de stops die zijn aangegeven bij de boeking. Technische stops zijn onderdeel van een vlucht tussen twee bestemmingen en KILROY kan niet garanderen dat deze bekend zijn op het moment van boeken of worden aangegeven in de reisdocumenten.

c) Voor stoelreserveringen, registratie van bonuspunten en afwijkende bagage dient rechtstreeks contact opgenomen te worden met help.kilroy.net. Er kunnen extra kosten in rekening gebracht worden. Als we in sommige gevallen niet in staat zijn om te helpen, neem dan direct contact op met de luchtvaartmaatschappij. Wat betreft de aankoop van extra bagage, kan het zijn dat in sommige gevallen dit alleen bij het inchecken op de luchthaven mogelijk is.

4 Combinaties van luchtvaartmaatschappijen

a) De geboekte vervoersservice kan bestaan uit verschillende, los van elkaar staande tickets. KILROY is niet verantwoordelijk voor problemen met aansluitingen met losse vliegtickets. Hieruit volgt eveneens dat verschillende regels kunnen gelden voor verschillende vluchten in het reisschema met betrekking tot het aantal stuks bagage, het maximale gewicht daarvan en de eventuele wijzigingsmogelijkheden.

b) Vliegmaatschappijen hebben uitgebreide "codeshare" afspraken, wat betekent dat vluchten uitgevoerd mogen worden door een andere maatschappij. Wanneer je een vlucht zoekt online kan het dus zijn dat het vluchtnummer en logo dat je te zien krijgt niet behoren tot de maatschappij die uiteindelijk de vlucht uit zal voeren. De regels van de uitvoerende vliegmaatschappij, inclusief baggageregels, zijn van toepassing op de vlucht. Over het algemeen kun je de informatie betreffende de uitvoerende maatschappij vinden onder het kopje "uitgevoerd door/operated by". Hou er rekening mee dat de vliegmaatschappij te allen tijde de uitvoerende maatschappij kan veranderen. KILROY is verplicht om passagiers te informeren over de identiteit van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij(en). Deze verplichting is alleen van toepassing indien KILROY op de hoogte was gebracht van de identiteit van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij(en).

5 Belastingen en tarieven

a) Normaal gesproken zijn alle belastingen en extra kosten inbegrepen in het aankoopbedrag. In sommige gevallen is er echter sprake van luchthavenbelasting of toeristenbelasting die cash betaald moet worden bij aankomst of vertrek en daarom niet geïnd kan worden op het moment van aankoop. Normaal gesproken wordt informatie over dit soort belastingen en toeslagen opgenomen in de reisdocumenten, maar wijzigingen kunnen op korte termijn worden aangebracht zonder dat KILROY hiervan op de hoogte werd gesteld.

b) Hou er rekening mee dat sommige vliegmaatschappijen tegenwoordig kosten berekenen voor in te checken bagage. Uitgebreide informatie hierover wordt niet altijd weergegeven in ticketregels ten tijde van je boeking. Kosten kunnen wijzigen en verschillen per ticket type, bestemming en aantal stuks bagage. Voor up-to-date informatie verwijzen we je graag naar de website van de maatschappij(en) waar je mee vliegt.

6 Herbevestiging en check-in

a) Het is niet noodzakelijk om je ticket te herbevestigen, maar we raden je sterk aan om je reisoverzicht meerdere keren te bekijken op TripCase aangezien luchtvaartmaatschappijen vaak wijzigingen kunnen aanbrengen in hun vertrek en aankomst kalender. Online inchecken kan op de website van de luchtvaartmaatschappij. Niet alle luchtvaartmaatschappijen bieden online check-in aan: in dat geval dien je in te checken op de luchthaven. Luchtvaartmaatschappijen wijzigen hun vertrek/aankomsttijden wel eens. Indien dit het geval is, kun je dit terugvinden op TripCase.
Indien je niet goed nagaat of alle vluchtdetails nog kloppen, bestaat het risico dat je je vlucht(en) mist. Voor de meeste tickets krijg je geen geld terug waardoor je gauw een nieuw ticket moet kopen, zie ook artikel 11 Noshow.
Mocht er een schema wijziging plaatsvinden vanuit de luchtvaartmaatschappij, waarmee je het niet eens bent, neem dan contact op met KILROY.

b) Informatie van KILROY of de luchtvaartmaatschappijen over terminals en gates zijn enkel richtlijnen aangezien zich situaties kunnen voordoen waarbij dit verandert. Als je buiten Europa reist, dien je minimaal 2 uur voor vertrek bij de incheck balie aanwezig te zijn. Zorg ervoor dat je ruim voor vertrek van jouw vlucht op de luchthaven aanwezig bent aangezien er lange rijen kunnen staan bij de incheck balies en security.

7 Ticket type "KILROY ticket"

a) Dit type ticket is gemarkeerd met een gele balk en is uitsluitend bedoeld voor jongeren en/of fulltime studenten die op de dag van vertrek jonger zijn dan de aangegeven leeftijdslimiet.

b) Met een "KILROY ticket" is het mogelijk om, binnen de geldigheid van het ticket, tegen betaling de datum te veranderen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van stoelen in dezelfde klasse waarin het ticket is uitgegeven. Een "KILROY ticket" kan in de meeste gevallen - tegen betaling - tot 24 uur voor het eerste deel van de reis begint, worden gewijzigd.

c) Om met een "KILROY ticket" te kunnen reizen, eisen de luchtvaartmaatschappijen dat de reiziger gedurende de hele reis in het bezit is van een geldige IYTC kaart (International Youth Identity Card) of een geldige ISIC kaart (International Student Identity Card). Als de reiziger al in het bezit is van een geldige kaart dan dient het kaartnummer bij de boeking te worden doorgegeven. Als de reiziger niet in het bezit is van een geldige kaart, dan moet deze besteld worden op het moment van de ticketreservering. Door een "KILROY ticket" te kopen gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.

d) Als je een KILROY ticket wilt kopen met vertrek buiten Europa naar Europa, dien je te kunnen aantonen dat je Europa de afgelopen 12 maanden hebt verlaten.
Dit kan je doen door ons je 13-cijferige ticketnummer te mailen van je ticket waarmee je Europa hebt verlaten evenals aantonen dat je permanente inwoner bent van Europa.
Indien je niet kan aantonen dat je een permanente inwoner bent van Europa of dat je een ticket hebt vertrekkende uit Europa, kan ervoor zorgen dat KILROY het ticket niet kan uitgeven, vanwege strenge export regelgeving van de luchtvaartmaatschappijen. Indien KILROY het ticket niet kan uitgeven, gelden de normale regels en procedures voor teruggave.

8 Ticket type "Standaard"

a) Standaard tickets worden met een zwarte "balk" gemarkeerd en zijn doorgaans zeer beperkt wat veranderingen en terugbetaling betreft. De regels van het ticket worden door de luchtvaartmaatschappij bepaald - we verwijzen naar de specifieke regels voor het ticket dat je op het punt staat te boeken.

b) KILROY staat niet toe dat personen jonger dan 18 jaar zonder ouderlijk toezicht tickets boeken op onze website. 

9 Kosten voor wijzigingen en annuleringen

a) Nadat een bevestiging van de boeking via e-mail is verstuurd, zijn er kosten verbonden aan alle wijzigingen en annuleringen zoals vermeld in de emailbevestiging. Mocht je wat willen wijzigen neem dan contact met ons op via https://help.kilroy.net/.

b) Wijzigingen in de naam van de reiziger of het overdragen van het ticket aan een andere persoon, is niet toegestaan volgens de algemene voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. 

c) Als de klant bij het boeken een KILROY Annulerings- en Wijzigingsverzekering (X-it) afsluit, gelden er speciale regels voor annulering en terugbetaling voordat de reis begint. 

 

10 No show, ongebruikte diensten etc.

a) Indien de reiziger niet komt opdagen voor de vlucht, of op een andere manier geen gebruik maakt van de aangekochte vervoersdienst, wordt geen restitutie verleend voor ongebruikte diensten. Hetzelfde geldt als de reiziger niet kan reizen vanwege het ontbreken van reisdocumenten, paspoort, visa, vaccinaties etc.

b) Als de klant een vliegticket koopt met meer dan één vlucht, moeten alle voorgaande vluchten worden gevlogen in de volgorde waarin werd geboekt, zodat de reservering op de volgende vlucht geldig is. De luchtvaartmaatschappijen hebben het recht om elke reservering voor toekomstige vluchten op hetzelfde ticket te annuleren, als de reiziger geen gebruik maakt van een van de vluchten op de uitgegeven dag.

11 Verplichtingen van de reiziger

a) De klant is verantwoordelijk voor het aanleveren van juiste informatie betreffende de reiziger en de betaling en is daarnaast ook verantwoordelijk voor het controleren van de reisdocumenten. Voor - en achternaam moeten exact hetzelfde zijn zoals in het paspoort. Als de informatie niet juist is, kan de reiziger bij check-in geweigerd worden. KILROY is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van onjuiste informatie.

b) Reisdocumenten en eventuele wijzigingen in vluchten worden via e-mail aan de reiziger doorgegeven. Het is daarom zeer belangrijk dat het e-mail adres juist is. Als de klant niet binnen 24 uur een bevestigingsmail heeft ontvangen, dient contact opgenomen te worden met KILROY.

c) De reiziger is verplicht in het bezit te zijn van een geldig paspoort, de vereiste visa, verzekeringen en vaccinaties voor de reis. Wanneer je buiten de EU reist, geldt als algemene regel dat je in het bezit moet zijn van een paspoort dat nog minimaal 6 maanden na terugkomst geldig is. Daarnaast dien je aan te kunnen tonen dat je het land weer gaat verlaten of dat je in het bezit bent van een verblijfsvergunning voor dat land. Het is tevens de verantwoordelijkheid van de reiziger om zich op de hoogte te stellen van relevant reisadvies van de overheid op het moment van aankoop.

Alle reizigers uit landen die onder het Visa Waiver Programma vallen, dienen een aanvullende reistoestemming (ESTA) aan te vragen voor reizen naar de Verenigde Staten. Dit geldt ook voor reizigers die via de Verenigde Staten naar hun eindbestemming buiten de VS vliegen of een overstap/transfer hebben op een luchthaven in de VS.

d) Als er klachten zijn tijdens de reis dienen deze rechtstreeks en binnen een redelijke term ingediend te worden bij de luchtvaartmaatschappij of lokale vertegenwoordiger. Dit omdat het probleem dan - indien mogelijk - ter plekke opgelost kan worden. Als het probleem is opgelost, dien je noodzakelijk bewijs te verzamelen dat je later kunt gebruiken als je een claim indient tegen de luchtvaartmaatschappij. Als je niet ter plekke een klacht indient, vervalt doorgaans het recht om later een claim in te dienen.

12 Voor reizigers naar de USA

De Transportation Security Administration van het Amerikaanse Department of Homeland Security vereist dat wij informatie van u verzamelen voor het screenen van de volglijst, onder de autoriteit van 49 U.S.C. artikel 114, en de Intelligence Reform and Terrorism Prevention Act og 2004. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig; Als het echter niet wordt verstrekt, kan het zijn dat u aan een aanvullende screening wordt onderworpen of dat u geen vervoer of toestemming krijgt om een ​​steriel gebied te betreden. TSA kan door u verstrekte informatie delen met de wetshandhavings- of inlichtingendiensten of anderen volgens het gepubliceerde systeem van archiefkennisgeving. Voor meer informatie over het TSA-privacybeleid, of om het systeem van archiefkennisgeving en de beoordeling van de privacy-impact te bekijken, zie TSA's website op www.tsa.gov

13 Wettelijke informatie

a) Wij zijn niet aansprakelijk voor drukfouten, technische fouten of prijsveranderingen die buiten de controle van KILROY vallen. Alle claims tegen KILROY België BVBA worden voor een Vlaamse rechtbank voorgelegd.

b) Bedrijfsnaam: KILROY Belgium BVBA
Registratie nummer: BE0630628573
BTW nummer: 0630628573
IATA nummer: 082 1229 3

 

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Oeps! De pagina waar je naar op zoek was, bestaat niet meer. Misschien vind je het op deze pagina?