Hoe weet ik of mijn vlucht wel of niet gaat?
Controleer de status van je vlucht op de website van de luchtvaartmaatschappij.
Ik ben nu op reis en wil mijn vluchten en/of overige boekingen wijzigen/annuleren:
- Heb je zelf of online via de website een vlucht bij ons geboekt? Dan vind je alle informatie hier.
- Heb je bij een reisspecialist geboekt, doe dan het volgende:
- Bel je eigen reisspecialist of bel ons op +32 466 90 02 22 (ma t/m vrij 10.00u-17.00u)
- Stuur een mail naar [email protected] met in de onderwerpregel: je vertrekdatum, land van vertrek en boekingsreferentie (reservation code).
Wat kunnen wij voor jou betekenen?
We kunnen je, waar mogelijk, helpen met het boeken van een nieuwe vlucht en het annuleren van je nog niet genoten reisproducten en originele vliegticket.
We zullen ons best doen zoveel mogelijk geld terug te krijgen van je niet-genoten reisproducten en vliegtickets. De betaling hiervan zal ook in de vorm van een voucher zijn zodat je jouw reis op een later moment kunt hervatten.
Voor de kosten die je niet terug krijgt, moeten we je verwijzen naar jouw reisverzekering aangezien dit niet gedekt wordt door de reisaanbieder. Ook eventuele kosten voor het herboeken van een vlucht zijn niet te verhalen op ons als reisorganisator.
Repatriëring
Onder de huidige omstandigheden heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken geen evacuatie uitgevoerd, en ben je niet verplicht om terug naar huis te komen.
Maar het kan tijdens deze periode natuurlijk wel zijn dat je graag naar huis wilt en het inmiddels heel moeilijk is geworden om terug naar huis te reizen. Vandaag de dag kunnen wij jou, door minimale beschikbaarheid op vluchten en regels in de landen van bestemming, mogelijk ook niet meer direct op een vlucht naar huis krijgen. Daarom heeft het ministerie in sommige gevallen een repatriëringsprogramma en speciale vluchten voor reizigers georganiseerd, al dan niet met behulp van ministeries van andere landen.
Houd er rekening mee dat als je de door ons verstrekte reisalternatieven niet wilt gebruiken, je zelfstandig en op eigen kosten een terugkeer kunt aanvragen via de repatriëringprogramma's. Voor bestaande vluchten die dan niet gebruikt worden kunnen wij een aanvraag doen bij jouw airline voor een refund (vaak in de vorm van een voucher)
Meld je in ieder geval aan op Travellers Online zodat het Ministerie weet dat jij vast zit en waar.
Wat als ik tijdens mijn reis in quarantaine word geplaatst?
Als je tijdens je reis in quarantaine wordt geplaatst, dien je onmiddellijk contact op te nemen met de Belgische ambassade ter plaatse en jouw eigen verzekeringsmaatschappij. Ook adviseren wij je te allen tijden te houden aan de gestelde voorzorgsmaatregelen.