Voorwaarden en annuleringen
Wat als de regels veranderen nadat ik geboekt heb?
Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor het naleven van de vereiste paspoort-, visum- en gezondheidsbepalingen (dit geldt ook voor transitverkeer). Als reiziger ben je verplicht de juiste regels en actuele informatie te verschaffen voor zover mogelijk beschikbaar is. Als de toegangsregels veranderen en je de reis niet kunt voltooien vanwege dergelijke wijzigingen zoals gepland, heb je niet in alle gevallen recht op restitutie. Contacteer ons en wij zullen met jou kijken naar de mogelijkheden.
Ik heb een pakketreis bij KILROY geboekt. Waar heb ik recht op en wat zijn de voorwaarden?
Als binnen 14 dagen voor vertrek een nieuw reisadvies wordt ingevoerd tegen onnodig reizen en je hierdoor niet naar de bestemming kunt reizen, ben je gedekt door de ‘Reisvoorwaarden voor pakketreizen’ en krijg je de geannuleerde reisonderdelen vergoed. Contacteer ons over de exacte voorwaarden van jouw reis.
Ik heb alleen een vliegticket geboekt. Wat nu?
Als je alleen een vliegticket hebt geboekt, zijn wij genoodzaakt de geldende regels van de betreffende luchtvaartmaatschappij te hanteren. Natuurlijk helpen we je bij elke wijziging of annulering. Mogelijke kosten van de luchtvaartmaatschappij moeten wij doorrekenen. Voor vragen over een online geboekte reis kun je bij onze online customer service terecht.
Ik heb een vlucht naar een bestemming met een inreisbeperking. Wat nu?
We raden je aan te wachten tot ongeveer 2 – 4 weken voor je vertrek met het maken van een beslissing over je geboekte reis, omdat reisbeperkingen op een later moment weer kunnen veranderen. Ook kan het zijn dat een luchtvaartmaatschappij korter voor vertrek zelf haar vluchten annuleert, waardoor je meer kans hebt op een volledige restitutie. Op de website van je luchtvaartmaatschappij kan je zien of jouw geboekte vlucht nog wordt uitgevoerd. Mocht je vlucht geannuleerd zijn neem dan contact met ons op.
Ik heb nog een reis gepland staan. Kan dat nog doorgaan?
Op dit moment versoepelen sommige landen hun aanpak, maar dit gaat heel geleidelijk. We moeten afwachten wanneer welke grenzen precies weer open zullen gaan en of onze reizen dan nog op dezelfde manier kunnen worden uitgevoerd. Je kunt jezelf op de hoogte houden van de huidige situatie op jouw bestemming via het Ministerie van Buitenlandse Zaken en IATA.
Ik moet een restbetaling doen voor mijn reis, maar ik ben onzeker of deze door kan gaan vanwege Corona. Moet ik alsnog betalen?
Volgens de informatie voor reizigers van FGOV dien je te voldoen aan de betalingstermijn van de reisorganisatie, ook in deze onzekere tijden. In overleg kan KILROY daar vanwege Corona flexibel mee omgaan. Contact ons zodat we kunnen kijken wat hierin voor jou mogelijk is.