Boek een vliegticket

Type

Volwassenen (12+ jaar)

Volwassenen

+
{{ adultsValue }}
-

Kinderen 0-11 jaar (stoel)

+
{{ childrenValue }}
-

Baby's < 2 jaar (schoot)

+
{{ infantsValue }}
-

{{ validationErrorMessage }}

Flexibility

Cabin Class

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

9 Alleen op deze data Economy

Type

Volwassenen (12+ jaar)

Volwassenen

+
{{ adultsValue }}
-

Kinderen 0-11 jaar (stoel)

+
{{ childrenValue }}
-

Baby's < 2 jaar (schoot)

+
{{ infantsValue }}
-

{{ validationErrorMessage }}

Flexibility

ClassOptions

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Zoek vluchten

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Zoek vluchten

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Dit veld moet ingevuld worden

Zoek vluchten

Wij vonden {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} en {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} voor '{{ searchTerm }}'

0 Results found

Zoek naar bestemmingen, activiteiten, rondreizen, reisinspiratie, etc.

Wij vonden {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} en {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} voor '{{ searchTerm }}'

0 Results found

{{ cardLists.others.label }}

Toon meer resultaten [{{ count.others.count - cardLists.others.searchItems.length }}]
Toon meer resultaten [{{ count.help.count - helpResultsData.length }}]

{{ cardSlider.label }}

Toon meer resultaten [{{ cardSlider.total - cardSlider.searchItems.length }}]
Toon meer resultaten [{{ count.help.count - helpResultsData.length }}]

Niet gevonden naar wat je op zoek was?

Neem contact op met ons, wij helpen je graag verder op weg.

Vul alle velden in

Sluit
Contact
E-mail

Beste reiziger, door het Coronavirus zijn wij genoodzaakt om alle dringende gevallen eerst te behandelen. We zullen je via mail contacteren wanneer we je kunnen helpen

Dit veld moet ingevuld worden
Dit veld moet ingevuld worden

Bedankt voor je bericht. We gaan er snel mee aan de slag en laten je binnenkort iets weten. We streven er naar om je binnen de 2 werkdagen te antwoorden. 

Onze mails zijn ook gek op reizen, het kan daarom zijn dat ons antwoord in jouw spambox terecht zal komen. Hou die voor de zekerheid dus ook even in de gaten!

Je ontvangt binnenkort een e-mailbevestiging van jouw verzoek. {{email}}

Afspraak maken

Ben je bezig met je volgende reis? Maak een afspraak met onze reisspecialisten om jouw droomreis samen te stellen. Onze winkel in Gent is vanaf 1 juni weer open op afspraak op dinsdag, woensdag en vrijdag. Je kunt ook een video- of belafspraak plannen met een van onze reisspecialisten.

Dit veld moet ingevuld worden

Bedankt voor jouw aanvraag en interesse in een reis met ons. 

Een afspraak is pas definitief als wij jou hebben gecontacteerd met een uiteindelijke datum en tijdstip. 

We verheugen ons erop samen een toffe reis met jou samen te stellen. 

 

Let op! Onze mails zijn net als wij gek van reizen. Hou daarom ook je spam in de gaten.

Je ontvangt binnenkort een e-mailbevestiging van jouw verzoek. {{email}}

Chat Contact
Contact Chat

Reisinformatie en veel gestelde vragen Coronavirus

Reisinformatie en veel gestelde vragen Coronavirus

Laatste update: 08 juni 2021, 11:00u. Vandaag nog steeds geldig.

Door de uitbraak van het Coronavirus (COVID-19) staat de reiswereld nu al meer dan een jaar helemaal op z’n kop. We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over reizen die we hebben moeten annuleren of over de mogelijkheid om weer nieuwe reizen te boeken. Jouw veiligheid is belangrijk voor ons en wij adviseren onze klanten dan ook om goed op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen over het Coronavirus. Bij KILROY volgen we het laatste nieuws en de reisadviezen via het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de FOD Volksgezondheid.

Ik heb een vraag over mijn (geannuleerde) reis. Wat moet ik doen?

  • Heb je zelf online/via onze website je vluchten geboekt?
    Vind antwoord op je vragen en actuele informatie hier. Je kunt onze Engelstalige online klantenservice op werkdagen tussen 12:00 en 16:00 uur telefonisch bereiken via  +32 2 588 71 89 of stuur een mail met in de titel ; je vertrekdatum, land van vertrek en reservatie code.

  • Heb je je vluchten via een reisspecialist geboekt? Doe dan als volgt:
    Bel je reisspecialist direct of bel ons op +32 466 90 02 22 (ma t/m vrij 10:00u – 18:00u)

    Of stuur een mail met in de titel ; je vertrekdatum, land van vertrek en boekingsreferentie (reservatie code).

 

Veelgestelde vragen

Een reis boeken

Waar kan ik wel en niet naartoe reizen?

Wij volgen het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Wil je naar een land reizen met een oranje reisadvies, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het verzamelen van de informatie rond de reisvoorwaarden. Raadpleeg de website van de lokale overheid van het land waar je van plan bent naartoe te reizen om de laatste inreisbeperkingen te volgen en hou het laatste nieuws van IATA in de gaten. Zorg ook dat je op de hoogte bent van de regels voor het terugreizen naar België vanuit een risicogebied via deze link. Momenteel geldt voor veel landen een verplichte 7-daagse thuisquarantaine na aankomst in België.

Op dit moment voeren wij alleen pakketreizen uit naar landen met een oranje of groen reisadvies. 

Let op: als een land een oranje reisadvies heeft, betekent dit nog niet dat je zonder reisrestricties naar dit land kunt afreizen. Check altijd de inreisregels van jouw bestemming (via Re – Open Europa of Reisadvies van Buitenlandse Zaken)  om te zien of je hieraan wilt en kunt voldoen.

  • Kleurcode rood: regio’s of landen waar personen een hoog risico op besmetting lopen. Deze landen worden afgeraden om naartoe te reizen als het gaat om een niet – essentiële reis.
  • Kleurcode oranje: regio’s of landen waarvoor een matig risico op besmetting is vastgesteld. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Wanneer u besluit toch af te reizen, bereid u dan zeer goed voor.
  • Kleurcode groen: regio’s of landen waarvoor een laag risico op besmetting is vastgesteld. Je kan naar deze landen reizen, ook als het een niet – essentiële reis is.

Het Overlegcomité heeft ook de regels vastgelegd om deze zomer vrij en veilig te reizen binnen de Europese Unie. Dat zal kunnen op basis van het Europees digitaal coronacertificaat.

Het certificaat zal vanaf 1 juli in alle EU-landen worden gebruikt en is het bewijs dat iemand tegen corona is gevaccineerd, negatief op corona is getest of van corona is hersteld. Reizen naar landen buiten de Europese Unie blijven intussen sterk afgeraden.

Terugkeer als inwoner na verblijf in het buitenland

Terugkeer uit groene of oranje zone:

  • Geen verplichting tot quarantaine of test.
  • LET OP: je moet wel nog steeds het PLF formulier invullen 48u voor aankomst.
  • Let wel: de status van een zone kan tijdens je verblijf steeds wijzigen.


Terugkeer uit rode zone:

  • Wie beschikt over een digitaal coronacertificaat met volledig vaccinatie (+ 2 weken), recente negatieve PCR-test (< 72 uur) of herstelcertificaat hoeft niet in quarantaine.
  • Wie zich bij aankomst onmiddellijk laat testen (dag 1 of dag 2), hoeft niet in quarantaine. Voor personen vanaf 12 jaar wordt een negatieve PCR-test gevraagd. Kinderen onder de 12 jaar zijn vrijgesteld van testverplichting.


Terugkeer uit zone met heel hoog risico (“variants of concern”):

  • Verplichte quarantaine van 10 dagen met PCR-test op dag 1 en dag 7.
  • Deze verplichting geldt ook voor personen die volledig gevaccineerd zijn of in het land zelf al een negatieve test hebben afgelegd. Het gaat immers om gevaarlijke virusvarianten die we buiten Europa willen houden.

Ik wil een reis boeken. Kan dit?

Jazeker! We begrijpen dat er nog veel onzekerheid is, maar dat je ook staat te popelen om een mooie reis te boeken. Wil je alvast je reis voor dit najaar of 2022 boeken, maar vind je de onzekerheid lastig? Neem dan contact met ons op. In samenwerking met een groot deel van onze partners hebben we versoepelde boekingsvoorwaarden opgesteld, boeken zonder risico, oftewel Boek met Zekerheid! Wij adviseren je graag over de mogelijkheden.

Ik wil alleen een vliegticket boeken. Kan dit?

Ja dat kan, via de button vluchten rechts bovenaan onze website. Je bent dan wel zelf verantwoordelijk voor het lezen van de voorwaarden van je ticket. In geval van een wijziging of annulering gelden de regels van de betreffende luchtvaartmaatschappij en rekenen wij dus ook de mogelijke kosten door. Wil je minder risico’s en beter beschermd zijn? Dan raden we je aan een pakketreis te boeken via een reisspecialist.

Voorwaarden en annuleringen

Wat als de regels veranderen nadat ik geboekt heb?

Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor het naleven van de vereiste paspoort-, visum- en gezondheidsbepalingen (dit geldt ook voor transitverkeer). Als reiziger ben je verplicht de juiste regels en actuele informatie te verschaffen voor zover mogelijk beschikbaar is. Als de toegangsregels veranderen en je de reis niet kunt voltooien vanwege dergelijke wijzigingen zoals gepland, heb je niet in alle gevallen recht op restitutie. Contacteer ons en wij zullen met jou kijken naar de mogelijkheden.

Heb je een reis via onze Boek met Zekerheid voorwaarden geboekt? Dan zijn we in veel gevallen super flexibel. Je reisspecialist kan je dan een persoonlijk advies geven.

Ik heb een pakketreis bij KILROY geboekt. Waar heb ik recht op en wat zijn de voorwaarden?

Als een groen/oranje reisadvies binnen 14 dagen voor vertrek alsnog wijzigt naar een oranje/rood reisadvies, ben je gedekt door de ‘Reisvoorwaarden voor pakketreizen’ en krijg je de geannuleerde reisonderdelen vergoed. Contacteer ons over de exacte voorwaarden van jouw reis.

Ik heb alleen een vliegticket geboekt. Wat nu?

Als je alleen een vliegticket hebt geboekt, zijn wij genoodzaakt de geldende regels van de betreffende luchtvaartmaatschappij te hanteren. Natuurlijk helpen we je bij elke wijziging of annulering. Mogelijke kosten van de luchtvaartmaatschappij moeten wij doorrekenen. Voor vragen over een online geboekte reis kun je bij onze online customer service terecht.

Ik heb een vlucht naar een bestemming met een inreisbeperking. Wat nu?

We raden je aan te wachten tot ongeveer 2 – 4 weken voor je vertrek met het maken van een beslissing over je geboekte reis, omdat reisbeperkingen op een later moment weer kunnen veranderen. Ook kan het zijn dat een luchtvaartmaatschappij korter voor vertrek zelf haar vluchten annuleert, waardoor je meer kans hebt op een volledige restitutie. Op de website van je luchtvaartmaatschappij kan je zien of jouw geboekte vlucht nog wordt uitgevoerd. Mocht je vlucht geannuleerd zijn neem dan contact met ons op.

Ik heb nog een reis gepland staan. Kan dat nog doorgaan?

Op dit moment versoepelen sommige landen hun aanpak, maar dit gaat heel geleidelijk. We moeten afwachten wanneer welke grenzen precies weer open zullen gaan en of onze reizen dan nog op dezelfde manier kunnen worden uitgevoerd. Je kunt jezelf op de hoogte houden van de huidige situatie op jouw bestemming via het Ministerie van Buitenlandse Zaken en IATA.

Ik heb nog een reis gepland staan en ik wil deze zelf annuleren vanwege Corona. Krijg ik mijn geld terug?

Als je reis nog gepland staat, er nog geen reisonderdelen zijn geannuleerd en er nog geen duidelijkheid is of er tijdens jouw reisperiode een inreisverbod geldt, dan gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Heb je een reis geboekt met onze speciale Boek met Zekerheid voorwaarden, dan kun je tot 35 dagen voor vertrek de reis kosteloos annuleren. Heb je alleen vluchten geboekt, dan houden wij ons aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt zelf bij de luchtvaartmaatschappij (via hun website) controleren of zij speciale omboekingsregelingen hanteren vanwege Corona. Het is aan te raden om te wachten met annuleren tot korter voor vertrek, omdat er op dat moment meer duidelijkheid is over jouw reisbestemming en eventuele omboekingsvoorwaarden. Contacteer ons om te weten wat dit voor jouw reis specifiek betekent.

Ik moet een restbetaling doen voor mijn reis, maar ik ben onzeker of deze door kan gaan vanwege Corona. Moet ik alsnog betalen?

Volgens de informatie voor reizigers van FGOV dien je te voldoen aan de betalingstermijn van de reisorganisatie, ook in deze onzekere tijden. In overleg kan KILROY daar vanwege Corona flexibel mee omgaan. Contact ons zodat we kunnen kijken wat hierin voor jou mogelijk is.

 

Corona-vouchers en refunds

Ik heb een Corona-voucher gekregen voor mijn geannuleerde reis. Wanneer kan ik hiervoor mijn geld terugvragen?

Je kunt vanaf 12 maanden na afgifte van je Corona-voucher je geld terugvragen. Wij zijn jou verplicht binnen 6 maanden – 1 dag de waarde van je voucher terug te betalen. Het kan dus even duren voordat we je verzoek omzetten in een teruggave. Je kunt de voucher tot 12 maanden na afgifte ook gebruiken om een nieuwe reis van te boeken. De reis mag later aanvangen en mag een compleet andere reis zijn dan waarvoor je de voucher hebt gekregen.

Als er onverhoopt iets met KILROY gebeurt door de Corona-crisis behoudt de Corona-voucher zijn waarde en kan je het geld terug claimen.

Zie ook Wat met tegoedbonnen bij faillissement van de reisorganisator? | FOD Economie (fgov.be)

Ik heb een terugbetaling aangevraagd voor mijn reis die is geannuleerd. Wanneer kan ik mijn geld terugverwachten?

De procedure van de terugbetaling verschilt per boeking. Betreft het hier een terugbetaling van een Corona-voucher, zie dan hierboven.

  • Nog niet aangevangen pakketreizen (bijv. ticket en hotel)
    De restitutie wordt direct in werking gezet en binnen 2-5 weken gerestitueerd
  • Afgebroken pakketreizen
    Hier wordt de waarde van de resterende reisproducten bepaald en deze zal binnen 2-6 weken worden gerestitueerd
  • Losse reisdiensten (bijv. een los ticket)
    Hier zijn we afhankelijk van de restitutie van onze partners en de luchtvaartmaatschappijen. Zodra wij het geld hebben ontvangen zullen we dit direct terugstorten. In sommige gevallen is er flinke vertraging in de verwerking van de annulering. Dit is absoluut niet wenselijk, maar we zijn helaas genoodzaakt je te verzoeken – gezien de uitzonderlijkheid van de situatie – om hier begrip en geduld voor te hebben. We blijven ons de komende tijd tot het uiterste inspannen om elke annulering naar behoren af te handelen. Zie ook: refund statussen airlines.  

 

Aankomende evenementen

Bekijk meer events ({{ allEventCardsTotal }})

Heb je een vraag over jouw reis of het Coronavirus?

Onze reisspecialisten kunnen je te woord staan en zoeken samen met jou naar de beste mogelijkheden!

Contact ons

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Oeps! De pagina waar je naar op zoek was, bestaat niet meer. Misschien vind je het op deze pagina?